dinsdag, september 26, 2006

Het pluche aflevering 3: Bij de konijnen af

Behalve beren kamperen er in ons bed ook 11 konijnen. Dat lijkt veel, maar dat valt wel mee. Eigenlijk wonen alleen 4 konijnen in bed, de rest zit op de rand. En één werkt elke nacht.

De namen: Dientje, Daantje, Doortje, Ebbie, Heppie, Petit en Fleur. Verder zijn er nog 4 baby’s. Die baby’s zijn eigenlijk van Dientje, maar Heppie zorgt er voor met zijn twee meisjes, Petit en Fleur. Heppie komt uit de Hema, Petit was er al heel lang en Fleur vond ik in de kringloop. Deze 2 dames zijn echt zusjes van elkaar. Heppie is een lief grijs konijntje dat mee was naar Korfoe. Tussen hem en Dientje heeft het nooit zo geklikt. Hij was eigenlijk alleen goed genoeg om de kindjes te maken die ze zo desperaat wou hebben. Toen de kindjes eenmaal geboren waren werd Heppie afgedankt. En de kindjes verwaarloosd.

Dientje lag op een dag bij de Blokker zomaar tegen me aan te kletsen. Ze zei: “Hallo, ik ben Dientje en ik wil niet bij een baby wonen. Neem jij me mee naar huis?” En zo is het gekomen. In het begin hadden zij en ik nog wel eens problemen. Vooral toen mijn man in mijn leven kwam was ze erg. Ze wou kindjes, en eigenlijk van hem. Als hij lag te slapen kwamen er teksten als: “Hij is mijn verloofde, handen thuis!” en: “Afblijven, mijn pik, mijn zaad.” Ik had de neiging om haar terug te brengen naar de winkel. Tot ze kindjes kreeg van Heppie en het gedonderstraal afgelopen was.

Daantje komt uit de Bijenkorf, nog voor de verkoop officieel gestart was. Hij is zo mooi, dat we in de Bijenkorf in Amsterdam nog een tweetal dames gehaald hebben, Doortje en Debby. Debby woont bij de zoon van mijn man, en Doortje bij ons. Bij elk bezoek wordt er enthousiast bijgepraat en telepathisch houden die 2 ook contact. Dat Daan bekakt praat en Door van de wallen komt kun je goed horen.

Ebbie is de laatste aanwinst, uit de Schlecker. Het evenwicht was soms wat zoek, Daan had teveel vrouwlui aan zijn hoofd. Sinds Ebbie bij ons woont is er evenwicht en harmonie bij de konijnen. Dientje heeft werk als nekkonijn bij koude nachten, Daan vult de holletjes, Door kletst iedereen bij en Ebbie kalmeert de boel. Heppie onderhoudt de kleintjes en Petit en Fleur zijn fulltime moeder.
De enige klacht van de konijnen is dat we niet in een holletje slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.