zaterdag, september 23, 2006

Mail

Zo af en toe kijk ik eens kritisch naar mijn elektronische mail. In eerste instantie natuurlijk of er niet teveel spam binnenkomt, maar ook naar wat ik bewaar. Nou bewaar ik mijn mail in mappen, en alles wordt per maand of 14 dagen opgeschoond. Behalve de map bewaren natuurlijk.

Maar ik heb ook een inbox, waar nogal eens iets in blijft staan wat al lang weg kan. Deze week zag ik dat er nog mail uit februari in stond, de maand dat ik deze pc in gebruik genomen heb. Ik heb dus maar eens de tijd genomen om alle mail grondig op te ruimen.

Nu heb ik niet alleen een alledaags e-mail adres, ik ben ook nog de trotse eigenaar van een hotmail adres en 3 gmail adressen. Het hotmail adres is handig voor het internet. Ik heb het al jaren, het gebruik is prima en de spamfilter werkt prima.

Het eerste gmail adres is heel handig voor grote bestanden zoals foto's. Ook dat werkt prima, en al moet ik daar wel vaak opruimen, het is een plezier om ruimte beschikbaar te hebben buiten je eigen pc. De andere 2 zijn voor ongewenste mail. Een gmail adres komt al snel serieus over, maar als je niet weet met wie je praat is het een goede manier om geen last te krijgen van spam. Tot nu toe heeft nog niemand die 1 van die adressen gekregen heeft bewezen dat hij/zij een eerlijk persoon is. Het waren ratten van reclamebedrijven.

Vanavond heb ik op het ene adres 144 spamberichten verwijderd, op het andere 1264. Ik heb me voorgenomen om in mijn elektronische agenda te zetten dat ik toch echt 1x per maand schoonmaak moet houden in die adressen. Ik wil ze toch echt blijven gebruiken bij twijfel. Wie weet is er op het world wide web toch nog iemand die gewoon eerlijk is. Ik heb er ooit al één gevonden. En daar ben ik mee getrouwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.