maandag, maart 03, 2008

Wind

Maart is vaak roerig, en dat geldt zeker voor 2008. Zo laat het zich tenminste aanzien. Ik zit weer in de vaart der volkeren, alias de snelweg in de spits. Dat is erg alert rijden, zeker met dit weer. Nu kon ik vanmiddag vroeg weg, omdat ik vanmorgen ook erg vroeg geweest was en de drukte voorbij was. Maar dan tussen al die sukkels die niet met weer om kunnen gaan. Pffff...

Letterlijk pff, want ze woeien van de weg. En remmen bij elk druppeltje. Remmen bij elk hagelsteentje. Remmen bij zelfs een vlindwaagje..... Erg attent moet je zijn, en 120 kun je wel vergeten dan. Rijbewijzen kado bij 2 pakjes boter, maar de weer en verkeerscursus van de lagere school hebben ze gemist. Tweehonderd meter lopen door de regen naar school, dat hoefde die dag niet van mama.

Ik en file, dat zijn geen vriendjes. Zeker niet van die overbodige, gerups van 120 naar 0 en terug. Eigenlijk zou ik wel zo'n 2.0 liter willen hebben. Maar zou dat ook verantwoord zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.