donderdag, september 25, 2008

Bril


Ik ben zo blij dat ik nog nooit een bril heb hoeven dragen. Ik lees graag, ook terwijl ik in bed lig, en dan zit een bril behoorlijk in de weg. Ik ben ook een sloddervos, dus natuurlijk zou ik mijn bril verliezen. En het grootste voordeel is natuurlijk dat ik goede ogen heb, en geen bril nodig. Ik geloof dat ik tot een minderheid behoor. Nog een paar jaar en dan treed ik toe tot de meerderheid, maar zover is het nog niet.

Nou hebben we iets met brillen uitzoeken. De goede wc-bril vinden was lastig. Om het simpel te zeggen; we hebben er weken over gedaan. Hij moest zachtbeige zijn, niet te lang voor onze korte wc. Niet nog meer ruimte innemen in ons veel te kleine hokje. Niet van dat hele zachte plastic en toch ook weer niet van hout wat kan kieren en trekken en vies worden. Hij was duur en alleen verkrijgbaar in een bouwmarkt ver weg, maar het is gelukt.

Vandaag zochten we een gewone bril. De glazen van de bril van mijn man zijn niet simpel. Varifocus, met cilinder. Dus geen grote bril, want anders wordt het zo zwaar en worden de randen zo dik. Maar ook geen al te klein montuur, want anders lijkt het alsof je de hele dag tv zit te kijken. Blik op de weg is mooi als je op de bank zit, maar niet achter het stuur.

Ik denk dat we aardig geslaagd zijn. Al sla je steil achterover van de prijs natuurlijk. Maar dat komt hoofdzakelijk door de dure glazen. Daar kun je toch niets aan doen. Het montuur is niet gratis maar wel mooi en stijlvol. Modern, nieuw, in een warme kleur en niet meer zo heel vierkant. Eigenlijk verrassend klassiek, maar ook wel heel vernieuwend. Ik was er meteen weg van, mijn man vond dat ie meteen goed zat. Nog even wachten tot de glazen er zijn. Dan kan hij het zelf ook zien en beoordelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.