zaterdag, december 13, 2008

Kerstmarkt Rolde

Vandaag stond er schoonmaak en kerstkaarten schrijven op de agenda, maar het is iets anders geworden. Niet dat die twee dingen onmogelijk zijn, de dag is pas half om. Maar spontaan zijn we in de auto gestapt en naar de kerstmarkt in Rolde gereden. We komen vaker door dat dorp, de voormalige hoofdstad van Drenthe, en we hadden de aankondiging wel gezien maar niet genoteerd in de agenda. Maar vanochtend was het prachtig weer, vrieskou met zon, en bij uitstek een dag om naar zo'n markt te gaan. Bovendien was er elk half uur een optreden in de Jacobuskerk, dus dubbel gezellig.


De markt was klein, wat kraampjes met nijverheid, kaas, oliebollen en verenigingen die zich presenteerden. Een paar hokjes met pony's, ezels, schaapjes en kalveren. Een arreslee met wieltjes. En de kerk dus, met een koor toen wij er keken. Heel geslaagd allemaal, en het was er lekker druk. Je moet je even kleden met zulk weer, maar het is zo fijn om dan buiten te lopen. In de kerk konden we lekker opwarmen om nog even een wandeling door het dorp te wagen. Je longen doen er zeer van, maar het voelt gewoon gezond in de koude lucht.

Het koor zong erg leuk en prikkelt mijn idee om toch nog eens weer eens te gaan zingen. Ik heb dat altijd graag gedaan, en het is ook leuk en gezellig. De verplichting en de kosten hebben mij in het verleden wel eens weerhouden van het lidmaatschap. En voor veel koren geldt ook dat er een stop voor dames is, alleen als er meer heren willen zingen kunnen de dames meedoen. Dit specifieke koor zou ook niets voor mij zijn denk ik, maar gewoon een dorpskoor lijkt me heerlijk. Toch nog maar eens zoeken.

Against all odds.

door Phil Collins, gezongen door het koor vanmiddag.

How can I just let you walk away,
just let you leave without a trace
When I stand here taking every breath with you, ooh
You're the only one who really knew me at all

How can you just walk away from me,
when all I can do is watch you leave
Cos we've shared the laughter and the pain,
and even shared the tears
You're the only one who really knew me at all

So take a look at me now,
'cos there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me,
just the memory of your face
Take a look at me now,
'cos there's just an empty space
And you coming back to me is against all odds
and that's what I've got to face

I wish I could just make you turn around,
turn around and see me cry
There's so much I need to say to you,
so many reasons why
You're the only one who really knew me at all

So take a look at me now,
'cos there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me,
just the memory of your face
Take a look at me now,
'cos there's just an empty space
But to wait for you,
well that's all I can do
and that's what I've got to face

Take a good look at me now,
'cos I'll still be standing here
And you coming back to me is against all odds
That's the chance I've got to take, oh, oho

Just take a look at me now

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.