zaterdag, februari 28, 2009

Vol!

Al surfend kwam ik bij de reisorganisatie terecht waar wij onze reis geboekt hebben. Ik keek nog eens even naar het zalige programma en in mijn dromen zat ik al in het eerste hotel in Kaapstad. Tot mijn verbazing was de datum die wij uitgezocht hebben al volgeboekt. Wat fijn dat we op tijd besloten hebben om dit te doen, om al vast te boeken. Wat een goede keus is dat geweest.

Koningswida
Een week geleden vond ik in een boekhandel een tijdschrift over Afrika, met als enige onderwerp Namibiƫ. Daar lees ik regelmatig een stukje in, per bladzijde of hoofdstuk. Het gaat voornamelijk over alle verschillende volken die in het land leven, hun geschiedenis, gebruiken, achtergrond en toekomst.

Vol is ook het getal van dit blog. Of rond zoals we dat noemen. Dit is nummer 200 en dit keer gaat het niet ongemerkt voorbij. Als goed voornemen (dat hoort nou eenmaal bij mijlpalen) ga ik een euro in mijn vakantiepotje stoppen voor elk blog dat ik hier plaats. Stel je voor dat ik dat al gedaan had, dan zat er nu 200 euro in. Nou ja, als ik het potje onaangeroerd had gelaten tot deze vakantie. Dat had ik natuurlijk niet, sinds het begin van dit blog ben ik al vaker weggeweest. Maar het is een leuk idee en een leuk streven.

Zo’n biljet heb ik nog nooit in het echt gezien. Die van 500 ook niet, die van 100 wel, maar niet vaak. Meestal pin je 70 euro, in een biljet van 50 en 1 van 20. Dat is ook genoeg om een poosje van te leven. Want consuminderen lukt nog steeds prima, en budgetteren ook. Dat klinkt raar als je zo’n dure reis geboekt hebt, maar dat is 1 van de redenen dat we het doen. Vorig jaar de bankrekening leeg getrokken voor een nieuwe auto, dit jaar al weer genoeg gespaard om zo’n reis te kunnen betalen. Dat geeft voldoening.


Vol was ook mijn week, maar mijn hoofd zit nog zo vol dat ik het daar niet over wil hebben. Niet diepgaand. Als vrouw word je wel vaker afgewezen omdat je nou eenmaal geen man bent, maar het kwetst nog steeds. Wat ik te horen kreeg leek veel op de slogan ‘lenen kost geld.’ Duh.

Dominikanerwida

Ik word weer helemaal een tiener bij dat soort kreten, alsof je achterlijk bent. Verdienen mensen nou echt geld met het bedenken van dat soort loze kreten, en zijn ze dan ook trots en voldaan? Waarom ontgaat me dat nou ten enenmale?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.