dinsdag, augustus 25, 2009

Herfst

Nou ja herfst. Het voelde een beetje zo, als de eerste herfstdagen. Het wordt steeds vroeger donker, en vanmorgen plensde het. Net nu ik vroeg de deur uit moest, want sollicitatiegesprek. Of iets wat daar op lijkt in ieder geval. Het lijkt leuk werk, dus ik duim er wel voor. Vrijdag weet ik meer, dan is er vergaderd.

Het was wel leuk om met trein en bus naar mijn oude stad te reizen. Heerlijk door bekende buitenwijken op de heenweg. Ik heb aan een parallelstraat gewoond, maar toen was dat nog ver weg. Er zit water tussen en er was nog geen brug. Ik fietste wel eens naar de supermarkt langs de busroute en de afstand viel altijd tegen. Nu is die brug er wel, alhoewel pas heel kort geloof ik. Ik moet er beslist weer eens kijken, ik heb er toch met plezier gewoond. Al met al al wel weer meer dan 10 jaar geleden, wat vliegt de tijd toch.

Terug door de stad, dwars over de oude ringen en grachten. Ook leuk om weer eens te zien, ook vlak langs een voormalige woning. Maar dat is nog langer geleden en al weer meer dan 20 jaar terug. Ik word oud (mag je hopen zegt mijn man dan meestal. Soms zegt ie gewoon ja.) En lekker even op het station gezworven en in mijn meegebrachte O(prah) zitten lezen. Het lijkt net een glossy maar er staan ook serieuze artikelen en adviezen in. Heerlijk ontspannen dus.

Thuis bleef het lijken op herfst. Het is een stuk koeler, de kleine buurman (Droppie aka Venco) kwam lekker op schoot liggen en bedelen om brokjes. En de herfstplanten in de tuin beginnen voorzichtig te bloeien. Ik zag nog geen herfsttijloos, maar de ligularia bloeit volop en de sedum ook. De aster doet het beter dan ooit tevoren, ik heb zelfs al het nodige uit het pad moeten halen. Binnenkort moeten we de hortensia en hydrangaea snoeien en halveren. Ik denk dat de blauwe er dit jaar uit gaat. En de iris moet nodig gehalveerd, de bos wordt veel te groot. Alles wordt te groot voor onze kleine tuin. Conclusie, we moeten een grotere tuin! Het liefst een spiksplinternieuwe. Als die baan nou lukt kunnen we dat eens overwegen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.