zondag, november 01, 2009

Op vakantie

Er zit een patroon in. November is bepaald niet mijn favoriete maand. Qua weer in Nederland, qua korte dagen, qua kou. Doe mij maar zomer. Maar goed, november is er natuurlijk wel elk jaar. En er zitten nog blaadjes aan de bomen, de zon schijnt nog af en toe waterig. Het kan erger. Maar het bevordert wel altijd mijn dromen over een ander klimaat. En dus ga ik dan op zoek naar vakanties. En ik heb ontdekt dat ik dat elke november doe, al zolang ik blog in ieder geval. En juist omdat ik dat ontdekt heb zoek ik op dit moment niet verder. Maar wedje met mezelf; voor 2010 hebben wij een zomervakantie geboekt.

Deze zondag is overigens prima begonnen. Een mooie wandeling door een natuurgebied, bloeiend bekertjesmos gezien. Voor de regen weer binnen, en met de katten buiten gespeeld. De katten, want het zijn er nu gewoon twee. Klinkt wel heel goed. De zaterdag was ook leuk, met een feestje waar we wol gevilt hebben. Niet dat dat onversneden alleen maar leuk is; wol stinkt een uur in de wind. Maar het was een erg geslaagde bijeenkomst. Het schaap ruikt overigens net als de wol, dat hebben we vanmorgen nog maar weer eens gezien en geroken. We liepen eerst langs de schaapskudde, en later nog eens door de kudde heen. Nou ja, bijna, de kudde had voorrang.
Ik heb maar 1 foto gemaakt, want het was te mistig en somber voor mooie overzichtfoto’s. Het enige wat ik op de foto heb gezet was bekertjesmos, mooi helderrood bloeiend. En dat deed het ook, maar het blijkt toch nog anders te zitten. Het heet rode heidelucifer en het blijkt een korstmos of paddestoel te zijn. Na de wandeling stond er een kraampje met lekkers bij de schaapskooi en we hebben lekker een kop soep genomen. Heerlijk met verse groente en linzen, past nog in ons dieet ook. Het was wel even moeilijk om nee te zeggen tegen de worteltaart, appelkaneelcake, warme chocolademelk en slagroom. Maar het was niet onmogelijk.

We waren nog ruim voor de regen begon weer thuis, ik heb zelfs de winterviolen nog in de grond gezet. Die hebben we gisteren nog even gehaald voor de bak achter het huis. Ze staan al weken leuk te bloeien in de voortuin, het geeft gelukkig nog wat kleur aan een verder toch vrij saaie wintertuin. En nu dus in de driehoeksbak en de hangende bak daarboven. Met lekker veel geel en oranje, warme kleuren dus. Ik vind een bak met 1 kleur mooi hoor, maar in de winter fleurt juist dit me zo op.

En nu heb ik het koud, ril soms en heb het dan weer warm. Ik heb spierpijn en keelpijn en ik zit voortdurend te gapen. Johan heeft gelukkig gekookt, heerlijke bloemkool. Dat lukte me niet meer, daarvoor voel ik me te ziek. Ik hoop dat het geen echte griep wordt, maar je houdt het toch niet tegen als het dat wel is. Hopelijk ben ik morgen beter. Nog even tv kijken, eten voor morgen naar het werk klaarmaken en dan mijn bed in. Met elektrische deken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.