maandag, december 07, 2009

Heideknotszwam en Sinterklaas

Mooi woord is dat; heideknotszwam. Gisteren gezien tijdens onze natte wandeling. Matig algemeen en een paddestoel van de rode lijst. Vorig jaar voor het eerst gezien langs dit pad en nu gelukkig weer. Hij houdt duidelijk van nattigheid; tijdens een eerdere wandeling langs hetzelfde pad in oktober was er nog geen te zien.

Het was best mooi weer 's ochtends, dus we zijn nog in de auto gestapt en naar het bos gereden. Vanaf het moment dat we daar aankwamen begon het te regenen, maar we zijn dapper toch een wandeling gaan maken. Met de laarzen aan en die hadden we wel nodig. En een kleine, verwaaide paraplu voor de buien. Die ging steeds verder stuk en is in de prullebak op de parkeerplaats achter gebleven. Geeft niet, hij had zijn tijd wel gehad en heeft toch nog geholpen. En nat worden is ook niet altijd erg als er thuis een warme douche en een kop glühwein op je wacht.

Sinterklaas heeft hier niet veel gebracht; hij weet dat dat niet hoeft. Voor mij een stukje marsepein van het varken, dat werd erg op prijs gesteld. Voor Johan een rol koekjes met spikkels, ook heel fijn. En voor ons samen een oplossing van een langdurig conflict. Heel voorzichtig durf ik te beweren dat er een eind aan komt. En dan kan ik eindelijk genezen en echt verder. Hoewel; ik heb deze week al weer een sollicitatie de deur uit gedaan. Eens moet dat toch lukken he?

Straks ga ik rozen halen voor een kerststukje. Dat heb ik al een poosje in mijn hoofd zitten, dat ik dit jaar eens rozen wil met kaarsen ertussen. Nog even kijken of ik wat groen erbij kan verzinnen. In ieder geval staat de skimmia in de tuin prachtig in de knop, daar kan ik wel wat uit plukken. De kerstkrans hangt ook al weer op de deur, ter vervanging van de rode herfstkrans. Die is ook mooi, maar de kerstkrans heeft sentimentele waarde. Die hing al op de voordeur voor dit huis ingericht was. Meegebracht van een Duitse kerstmarkt en nog altijd heel mooi.

En die arme Yoda is vanmorgen naar de dierenarts gebracht. Om een je-weet-wel kater te worden. Hij is nu ruim 6 maand en soms stontvervelend. Dus het wordt tijd, maar ik heb wel medelijden met m. Hij moest vanaf gisteravond 6 uur nuchter blijven en vanmorgen was hij het echt goed zat. Om half 6 zat hij te mauwen en ruzie te zoeken met Tari. Dus ik haal straks ook wat kattenmelk en vis voor hem. Hij moet nog een paar dagen binnen blijven ook, dat zal hij ook niet fijn vinden. Maar goed, kan hij vast wennen aan binnen blijven met oud en nieuw. Dan wil ik m ook niet op straat, dus na de kerst krijgt hij huisarrest.

1 opmerking:

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.