vrijdag, januari 01, 2010

Nieuwjaar

En weer is er een jaar voorbij. 2009 is niet zoals 2008 de deur uitgegaan met een rotschop. Maar het is niet een fantastisch jaar geworden. Ach ja. Het had wat hoogte en dieptepunten. Hoogtepunt was natuurlijk de vakantie in Namibiƫ. Hoogtepunt was ook zeker de komst van Yoda. Hoogtepuntje was een positieve decembermaand met oplossingen in plaats van doorgaand gezanik. En hoogtepuntje was ook de reis naar Winterberg. Een minireis, 1 weekend lang, maar toch echt vakantie.

De kerstvakantie is bijna voorbij, het oude jaar is helemaal voorbij en dan schijnt het tijd te zijn voor goede voornemens. Behalve dat ik die niet echt heb. Ik ben al een andere koers gaan varen, dat wil ik doorzetten dit jaar. En ik wil opnieuw het dieet oppakken dat geweldig gewerkt heeft voor de feestmaand. Ik ben een beetje bang voor wat de weegschaal volgende week gaat zeggen, maar goed. Ik weet nu dat ik er 15 kilo af kan krijgen en hoe dat moet. Dus die extra kilo's van de feestdagen krijg ik er ook wel af. Ik denk zelf dat de oliebollen nog het meest funest zijn van alles wat ik gesnoept heb. Mocht even van mezelf, even niet opletten. En even af en toe een beetje chips, mijn grootste zonde tegen de lijn.

Maar goede voornemens in het algemeen? Die werken bij mij beter op andere dagen dan op 1 januari. Ik heb wel een aantal leuke plannen. Zo gaan we samen in mei naar een concert van Boudewijn de Groot. Heerlijk toch, even genieten van zijn muziek. En we gaan op vakantie, maar we hebben nog geen idee waarheen. Niet zo ver als vorig jaar, maar wel lekker weg. Misschien de Balkan, misschien een eiland in de Middelllandsche Zee. Misschien toch Oostenrijk of Tsjechiƫ. Dat moeten we nog uitzoeken. Rondreis of appartement moeten we ook nog beslissen. Zelf de vrijheid om te bedenken wat je die dag wilt is heerlijk, maar met een rondreis zie je ook wel veel.

En verder: de gewone dingen. Werk zoeken wordt voor mij zo langzamerhand standaard. Ik ben al jaren geabonneerd op sommige e-mail vacaturebanken. En doorgaan met cursussen doen, een ander huis zoeken, plannen maken en realiseren. Plan A, plan B, plan C en D. Zucht. Misschien dat er nu eens 1 bij zit die goed gaat? Op naar een geweldig 2010 dus maar. Melancholie de deur uitschoppen, koud weer met kraakheldere lucht verwelkomen, jas aan en naar buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.